Nem is tudom, hol olvastam már az internet "agykapacitásának" kihasználási lehetőségeiről. Szerintem ez át/alakulófélben van, és remélem, hamarosan felfedezik többen is azt a lehetőséget, amely a gép előtt ülő emberek agyát használja fel problémamegoldásra.
Nemrég volt erről egy hír is, egy játékról (Foldit a neve), ami fehérjéket hajtogattat emberekkel játékos formában, így sokkal több információhoz jut, mint szimpla kereséssel jutna. Nobel-díj-gyanús a dolog.
Ha valamit nem tudsz, dobd be a közösbe, és a sok kis hangya a gépek előtt meg fogja találni neked. Nem, ez nem szimpla keresés, mint a Google és társai. (Apropó Google, a legzseniálisabb szájreklám az övék. Jelmondatuk, "gugli a barátom" terjed, mint a futótűz, pedig lehet, hogy nem is ők találták ezt ki) A keresőkbe nem tudsz olyat beütni, hogy a "legjobb étterem", vagy hogy "hova tegyem a rendszámot a kerékpártartóval eltakart kialakított rész helyett az autón?". Azaz be tudsz ütni, de te nem a reklámszövegekre vagy kíváncsi, hanem tapasztalatokra, azokéra, akik a dróton ülnek. Emberek fejében keresel, nem a gépeken rögzített tartalmakban.
Mellesleg szerintem a reklámok piaca is hamarosan robbanásszerű változásokon fog átmenni. Nézegettem amerikai filmeket nemrég, és ott az autópálya mellett a fűbe is bele van vágva egy-egy adott cég neve, logója. Szerintem a megjelenés, a láttatás nem sokáig lesz már döntő.
Amire tippelek: az ismeretterjesztésre fognak felfigyelni az emberek hamarosan. A kapcsolt információra. (Melyik bank reklámja is a tudós professzor? Aki pénzügyeket magyaráz?) A konkrét, pontos, célzott információra.
Javasolok egy üzletképes ötletet nagy látogatottsággal rendelkező weboldalak tulajdonosának. Alakítson ki problémamegoldó-felületeket - persze ne túl hétköznapi problémákra. Fejlesztésre, megoldásra, hogyanra. Regisztráció, célzott reklámos szponzoráció (pl a Wifizone a Belvárosban. Nagyon jól csinálja!) , vagy emelt díjas sms. Megoldásért, részvételért. :-)
Utolsó kommentek