HTML

Bemutatkozás

Kárpáti Tímea vagyok, coach. Célom ezzel a bloggal az életminőségünket, a gondolkodásunkat meghatározó témák körüljárása. Honlapom: www.polarismanagement.hu

Sikerkereső

Sok-sok hétköznap felmerülő kósza gondolatot szeretnék itt megosztani az eddigi papírfecnik helyett. A fő téma: miért gondolkodunk úgy, ahogyan tesszük, és mit tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből?

Utolsó kommentek

  • Tímea: @zongoristabá: Köszi, zongoristabá, kedves vagy! :-) Remélem, azért többször is lehetünk boldogok! (2011.02.13. 22:42) Szívből...
  • Tímea: Szívesen. Mostanában a Pink Floyd, Phil Collins, és bár elektronikus, de nagyon élvezem, David Gue... (2011.02.13. 22:40) Autó, zene :-)
  • RetroGer: Épp autóba való zenéket válogatok és keresgélek. Örülök hogy vannak még olyanok akiknek ez a kateg... (2010.07.26. 20:56) Autó, zene :-)
  • zongoristabá: Rádkerestem az Iwiw-en,a fotókon gyönyörű vagy,a következő idézetet mondanám Neked: "Csalódni ke... (2009.09.29. 15:42) Szívből...
  • Utcamacska: Igen, babonás. De nem vakhitű. A mintázatokat pedig néha az ember maga generálja egy idő után. (Ha... (2009.06.21. 20:05) Babona? Intuíció?
  • Utolsó 20

Feedek

Címkék

86 os busz (1) agresszió (1) agresszív (1) ajándék (1) ajtó (1) alázat (1) álmok (1) amelie csodálatos élete (1) aura (1) a barsony nyuszi (5) baracklekvár (1) bátorság (4) bemutatkozás (3) beszélgetés (3) biorezonancia (1) bizalom (2) boldogság (5) büszkeség (1) coaching (5) család (1) dialógus (1) dr house (2) egészség (3) egyensúly (1) egyetem (1) életvezetés (13) elfogadás (2) elvárás (2) élvezet (4) eq (2) étel (5) étterem (2) fal (1) félelem (3) férfi (4) fesztivál (1) figyelem (4) film (10) flow (2) fotózás (9) főzés (3) francia (1) gasztronómia (2) gitár (1) gondolkodás (8) gyerek (2) hit (3) hivatás (1) hobbi (1) homeopátia (1) humor (2) húsvét (1) igény (1) ígéret (2) inspiráció (1) interjú (1) intuíció (2) iq (1) járatkövető (1) játék (2) jazz (1) kaktusz (1) kapcsolat (3) karácsony (1) karizma (2) kasszandra (1) kétely (2) kiscica (1) kommunikácó (1) kritika (2) kultúra (3) meglepetés (1) megújulás (5) mérlegelés (1) munka (1) nevetés (4) (5) nyár (1) nyertes (7) olasz (1) önbizalom (4) önbizalomhiány (2) optimizmus (2) öröm (10) őszinte (2) otthon (2) pályaválasztás (1) pénz (3) pesszimizmus (1) ráció (1) racionalitás (3) rend (1) sebesség (1) séma (1) sértődés (1) siker (9) skótok (3) sos szerelem (1) statisztika (1) szabadság (2) szakítás (1) szenvedély (1) szépség (5) szerelem (5) szeretés (1) szeretet (18) sznob (1) szürkeség (1) tanács (1) tánc (1) tanulás (3) társ (2) tavasz (3) technika (1) tehetség (2) tekintély (2) tisztesség (2) tudás (1) türelem (2) úszás (5) utazás (3) üzlet (5) vágy (2) vállalkozás (4) vesztes (3) vonalkód (1) zene (25)

Net-megoldás

2008.08.05. 01:04 Tímea

 

Nem is tudom, hol olvastam már az internet "agykapacitásának" kihasználási lehetőségeiről. Szerintem ez át/alakulófélben van, és remélem, hamarosan felfedezik többen is azt a lehetőséget, amely a gép előtt ülő emberek agyát használja fel problémamegoldásra.

Nemrég volt erről egy hír is, egy játékról (Foldit a neve), ami fehérjéket hajtogattat emberekkel játékos formában, így sokkal több információhoz jut, mint szimpla kereséssel jutna. Nobel-díj-gyanús a dolog.

Ha valamit nem tudsz, dobd be a közösbe, és a sok kis hangya a gépek előtt meg fogja találni neked. Nem, ez nem szimpla keresés, mint a Google és társai. (Apropó Google, a legzseniálisabb szájreklám az övék. Jelmondatuk, "gugli a barátom" terjed, mint a futótűz, pedig lehet, hogy nem is ők találták ezt ki) A keresőkbe nem tudsz olyat beütni, hogy a "legjobb étterem", vagy hogy "hova tegyem a rendszámot a kerékpártartóval eltakart kialakított rész helyett az autón?". Azaz be tudsz ütni, de te nem a reklámszövegekre vagy kíváncsi, hanem tapasztalatokra, azokéra, akik a dróton ülnek. Emberek fejében keresel, nem a gépeken rögzített tartalmakban.

Mellesleg szerintem a reklámok piaca is hamarosan robbanásszerű változásokon fog átmenni. Nézegettem amerikai filmeket nemrég, és ott az autópálya mellett a fűbe is bele van vágva egy-egy adott cég neve, logója. Szerintem a megjelenés, a láttatás nem sokáig lesz már döntő.

Amire tippelek: az ismeretterjesztésre fognak felfigyelni az emberek hamarosan. A kapcsolt információra. (Melyik bank reklámja is a tudós professzor? Aki pénzügyeket magyaráz?) A konkrét, pontos, célzott információra.

Javasolok egy üzletképes ötletet nagy látogatottsággal rendelkező weboldalak tulajdonosának. Alakítson ki problémamegoldó-felületeket - persze ne túl hétköznapi problémákra. Fejlesztésre, megoldásra, hogyanra. Regisztráció, célzott reklámos szponzoráció (pl a Wifizone a Belvárosban. Nagyon jól csinálja!) , vagy emelt díjas sms. Megoldásért, részvételért. :-)

3 komment

Címkék: gondolkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://leirom.blog.hu/api/trackback/id/tr1600967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betond 2008.08.05. 08:47:37

Valami ilyesmi már mûködik, úgy hívják fórum, meg levelezõlista. Ott is be lehet dobni egy ötletet, lehet rajta brainstormingolni (plexi kerékpártartó >>>üvegtégla), és ha valaki _tudja_ a megoldást megírhatja.

Hogy motiválnál egy nagy tudással rendelkezõ felhasználót, hogy bent maradjon egy olyan közösségben, ahol a tagok (már létezõ) megoldásokat kerenek?

Tímea 2008.08.05. 09:08:22

Igen, lehet, hogy nem eléggé emeltem ki, két dologról van szó. Az egyik a levelezőlista és fórum-megoldás. A másik pl a Foldit, ahol a játék tartja ott az embereket. A Foldit teljesen új, még nem létező megoldást keres.

Én ismerek olyan nagy tudású embert, aki szívesen osztja meg a tudását, és benne marad akár egy levelezőlistában, fórumban is. De nem ő az egyetlen, aki ilyenkor általában ott van, a nagy tudásúak is szeretnek beszélgetni szerintem. Akár hétköznapi dolgokról is.
Amúgy meg az is kérdés, mit definiálunk "nagy tudásnak". A nagymesteri szintű sémaszámú embert? Miért zárja ez ki, hogy ő egy közösség tagja legyen?
süti beállítások módosítása