Egyetemre járok, ugye, ismét (remélem, időm is lesz majd rá), és a marketingelőadáson erősen gondolkodóba estem.
Mesélte a tanárnő (nem mondott újat vele), hogy milyen módszerek vannak a leendő vevők tetteinek, vágyainak előre jelzésére. Klikkstatisztikák a honlapokon, fókuszcsoportok és különböző befolyásolási módszerek - hova néz, mit tesz, merre indul a tisztelt vevő a bevásárlóközpontban - például.
Elgondolkodtam: száz évvel ezelőtt nem voltak ilyen kérdések. A régi kereskedők név szerint ismerték a vevőiket, tudták, hogy mi történt épp a családjukban, merre tart az életük.
Most pedig felgyorsultunk, feltöltődtünk, tele vagyunk árukínálattal ... és elvesztettük a közvetlen kapcsolatot a vevővel. Majd alkottunk egy tudományt, amivel anélkül próbáljuk megismerni, hogy igazán közel mennénk hozzá.
Tudom, tudom. Nem visszafelé kell néznünk, hanem előre. :-)
Utolsó kommentek