HTML

Bemutatkozás

Kárpáti Tímea vagyok, coach. Célom ezzel a bloggal az életminőségünket, a gondolkodásunkat meghatározó témák körüljárása. Honlapom: www.polarismanagement.hu

Sikerkereső

Sok-sok hétköznap felmerülő kósza gondolatot szeretnék itt megosztani az eddigi papírfecnik helyett. A fő téma: miért gondolkodunk úgy, ahogyan tesszük, és mit tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből?

Utolsó kommentek

  • Tímea: @zongoristabá: Köszi, zongoristabá, kedves vagy! :-) Remélem, azért többször is lehetünk boldogok! (2011.02.13. 22:42) Szívből...
  • Tímea: Szívesen. Mostanában a Pink Floyd, Phil Collins, és bár elektronikus, de nagyon élvezem, David Gue... (2011.02.13. 22:40) Autó, zene :-)
  • RetroGer: Épp autóba való zenéket válogatok és keresgélek. Örülök hogy vannak még olyanok akiknek ez a kateg... (2010.07.26. 20:56) Autó, zene :-)
  • zongoristabá: Rádkerestem az Iwiw-en,a fotókon gyönyörű vagy,a következő idézetet mondanám Neked: "Csalódni ke... (2009.09.29. 15:42) Szívből...
  • Utcamacska: Igen, babonás. De nem vakhitű. A mintázatokat pedig néha az ember maga generálja egy idő után. (Ha... (2009.06.21. 20:05) Babona? Intuíció?
  • Utolsó 20

Feedek

Címkék

86 os busz (1) agresszió (1) agresszív (1) ajándék (1) ajtó (1) alázat (1) álmok (1) amelie csodálatos élete (1) aura (1) a barsony nyuszi (5) baracklekvár (1) bátorság (4) bemutatkozás (3) beszélgetés (3) biorezonancia (1) bizalom (2) boldogság (5) büszkeség (1) coaching (5) család (1) dialógus (1) dr house (2) egészség (3) egyensúly (1) egyetem (1) életvezetés (13) elfogadás (2) elvárás (2) élvezet (4) eq (2) étel (5) étterem (2) fal (1) félelem (3) férfi (4) fesztivál (1) figyelem (4) film (10) flow (2) fotózás (9) főzés (3) francia (1) gasztronómia (2) gitár (1) gondolkodás (8) gyerek (2) hit (3) hivatás (1) hobbi (1) homeopátia (1) humor (2) húsvét (1) igény (1) ígéret (2) inspiráció (1) interjú (1) intuíció (2) iq (1) járatkövető (1) játék (2) jazz (1) kaktusz (1) kapcsolat (3) karácsony (1) karizma (2) kasszandra (1) kétely (2) kiscica (1) kommunikácó (1) kritika (2) kultúra (3) meglepetés (1) megújulás (5) mérlegelés (1) munka (1) nevetés (4) (5) nyár (1) nyertes (7) olasz (1) önbizalom (4) önbizalomhiány (2) optimizmus (2) öröm (10) őszinte (2) otthon (2) pályaválasztás (1) pénz (3) pesszimizmus (1) ráció (1) racionalitás (3) rend (1) sebesség (1) séma (1) sértődés (1) siker (9) skótok (3) sos szerelem (1) statisztika (1) szabadság (2) szakítás (1) szenvedély (1) szépség (5) szerelem (5) szeretés (1) szeretet (18) sznob (1) szürkeség (1) tanács (1) tánc (1) tanulás (3) társ (2) tavasz (3) technika (1) tehetség (2) tekintély (2) tisztesség (2) tudás (1) türelem (2) úszás (5) utazás (3) üzlet (5) vágy (2) vállalkozás (4) vesztes (3) vonalkód (1) zene (25)

Érzelmek a hétköznapokban

2008.10.02. 23:56 Tímea

Hiányoltatok, jövök, jövök. :-)

Nagy felfedezést tettem a napokban. Rájöttem, mi olyan furcsa a környezetünkben.

Bevallom őszintén, néha irigylem azokat a honfitársainkat, akik külföldre mentek, és persze bejött nekik. Az utóbbi napokban sokat gondoltam arra, hogy talán nekem is külföldre kellene költöznöm. Nem azért, mert ott kolbászból van a kerítés, hanem mert valahogy barátságosabbak az emberek. Most kifejezetten az utcán járókelőkre, a hivatalnokokra, ügyintézőkre, buszsofőrökre gondolok. Nem, nem fogok elköltözni egyelőre. Két dologért. Az egyik, hogy nagyon sokat voltam már külföldön, és ennek ellenére - egy ismerősöm szavait idézve - magyarul szeretnék élni. Jól beszélek angolul, de valahogy mégis magyarul szeretném olvasni a joghurtok összetételét a dobozaikon a boltokban, az üzletek feliratát, és nekem jó érzés az is, ha emlékek kötnek egy utcasarokhoz - hogy az emberekről ne is beszéljek, akikhez itthon kötődöm. A másik oka az, hogy úgy érzem, az el/kiköltözés menekülés lenne. Nem mindig szégyen a futás, ha hasznos, de amíg nem érzem úgy, hogy itt kimerítettem a lehetőségeket, és mindent megpróbáltam (nem vagyok az a feladós fajta), na majd akkor újra átgondolom a kérdést.

No de mi is motivált erre a gondolatmenetre? Azt hiszem, itt mifelénk nem divat azzal törődni, hogy a másik idegen adott helyzetben hogyan érzi magát. Milyen érzés órákat várnia valahol, vajon fél-e az orvosi rendelőben az ajtó előtt ülve, vajon fáj-e neki, ha hirtelen fékez a villamos és rádől ötven ember hirtelen? Hogy nehéz-e a csomagja a boltban? Milyen érzés a félméterszer félméteres próbafülkében ruhát próbálnia, milyen érzés órákat a dugóban ülni az egymást érő, kerülőútmentes útfelújítások közepette? Hova lettek a azok a táblák, amelyek mutatták, hogy még hány nap van hátra a felújítás befejezéséig? Ahol elnézését kérnek a kellemetlenségekért? Nem, ettől még nem lenne kellemesebb a dugóban ülni, de legalábbis nem érezném azt, hogy zavarom őket a közlekedésemmel... Vagy hogy netán itt én vagyok szivatva...

Két dolog esett rosszul a közelmúltban, amit igazságtalannak éreztem. Hibáztam én is, de okulásként elmondom. Az egyik: egyik ügyfelem egy nehezen megközelíthető helyen dolgozik, így hozzá BKV-val megyek mindig. Egy reggel nem volt jegyem. A környékünkön két helyen volt esélyem jegyet venni, egyik helyen sem volt épp, mert elfogyott. A buszmegállóban nem volt automata, a buszon nem lehet jegyet venni. Siettem, ezért felszálltam. Persze jött az ellenőr. Jó kislány voltam és szó nélkül kifizettem a büntetést egy meglepően kedves ellenőr úrnak, de fájt a szívem. (A pénzért is, de nemcsak azért.) Miért nem gondol a tisztelt BKV azokra, akik nem rosszindulatból bliccelnek? Ellentét: Finnországban a buszokon sokszor lehet fizetni bankkártyával. Tehát megismételem: én megtettem a tőlem telhetőt azért, hogy legyen jegyem, de a BKV semmit sem segített abban, hogy én teljesíthessem a kötelességemet. Még egy ellentét: Skóciában (Glasgowban) a helyi járatokon nem illik megnyomni a leszállásjelzőt, mert ezzel megsérted a sofőrt. S hogy miért? Neki tudnia "kell" kiolvasnia a testbeszédedből (pl felállsz a székről), hogy szeretnél leszállni.

A másik: a házunk előtt egy nagy parkoló van, ami állandóan zsúfolt. Nem fizetős. Én pedig nem igazán tudok jól parkolni. (De már javulok.) Egy nap egy tízezer Ft-ra büntettek (meglepően magas összeg szerintem) - a parkolási rendtől való eltérésért. Tehát: nem tilosban parkoltam, nem lejárt a parkolójegyem, hanem csúnyán álltam (mellesleg nem akadályoztam vele a forgalmat.) No erre csak azt tudom gondolni, hogy új adót vezettek be a kerületben...

Ellentét: pár éve már történt egy hasonló eset: a régi autóm beteg lett, nem indult el, tél volt. Szintén "csúnyán" álltam vele egy helyen. Egy reggel csörög a mobilom, és felvéve egy hangot hallok: "Jó reggelt kívánok, xy vagyok az z kerületi rendőrkapitányságról, az Öné az xy rendszámú autó?" Hát, levert a víz hirtelen, de bevallottam, hogy igen, természetesen. "Rossz helyen áll vele, ha nem áll el azonnal, 2 órán belül elszállíttatom" - gondoltam, szállítsa, rögtön vihetné is a szervizbe, de ez csak a humoros oldalam. :-). Ijedt hangon elmondtam a tisztelt rendőrszázados úrnak (ma is emlékszem a nevére, kb 10 év után), hogy elnézést kérek, nem tudok jól parkolni, és ma csak este tudok otthon lenni, de elállok vele, és másnap reggel felhívom, hogy sikerült-e. Megadta a nevét és a számát, és este odébb is álltam, és másnap fel is hívtam. Jókat nevetett (nem rosszindulatúan), majd mondta búcsúzóul, hogy "tessék gyakorolni a parkolást!" Lehet így is tehát...

Ne, ne jöjjön senki azzal, hogy ezek az emberek "nincsenek megfizetve". Ezt egyrészt roppant demagógnak tartom, mésrészt ide illik egy vicc: "tud maga úszni? - Nem. - És ha megfizetem?"

Közhelyes, hogy a mosoly nem kerül semmibe. Az "mibe kerül", hogy figyeljünk egymásra?

Én megteszem a tőlem telhetőt - idegenekkel szemben is. És te?

 

1 komment

Címkék: figyelem eq

A bejegyzés trackback címe:

https://leirom.blog.hu/api/trackback/id/tr3693472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rapp Zsuzsanna · http://Zsuzsi 2008.11.14. 11:12:47

Egy hasonló esetet mesélnék el. Úgy döntöttem, hogy az iskola, munka és egyéb teendők között, végre ráveszem magam hogy a testemel is törődjek egy kicsit. Így is lett, elmentem a közeli konditerembe időt nem kímélve.
Másnap éppen kora reggel munába siettem, amikor jött egy BKW ellenőr, és én már is mutattam a pénztárcámban lapuló bérletemet. Kérte, hogy mutassam be a diákomat is. Laza mozdulattal húztam is volna elő, de no lám benn maradt az előző napon a torna táskámban. Az ellenőr persze rögtön kiabálni kezdett, hogy én is csak ál diák vagyok, ami nagyon megalázó volt egy egész busz előtt; no de se baj. Megmutattam neki a diákigazolványom számát a bérletemen és az érvényes egyetemi könyvtári belépőmet. Sajnos ettől még idegesebb lett és annak ellenére, hogy csak 22 éves vagyok közölte velem, hogy mivel nem vagyok tanköteles és különben sem kellene már iskolába járnom: megbüntet. Nagyon bántott a dolog, egyrészt mert sohasem bliccelek, másrészt, mert az volt a legfőbb problémája, hogy miért járok egyetemre. Azt sem értem, hogy mindezt mért kellett az ellenőrnek ordenáré stílusban egy egész busz előtt előadnia? A bütetést természetesen még az nap délután befizettem...Az az érdekes, hogyha egy két méteres izmos férfival történik mindez, attól megijednek és még a bérletét se biztos hogy elkérik; mindazt ahogy sokszor látni is szoktuk....

süti beállítások módosítása