HTML

Bemutatkozás

Kárpáti Tímea vagyok, coach. Célom ezzel a bloggal az életminőségünket, a gondolkodásunkat meghatározó témák körüljárása. Honlapom: www.polarismanagement.hu

Sikerkereső

Sok-sok hétköznap felmerülő kósza gondolatot szeretnék itt megosztani az eddigi papírfecnik helyett. A fő téma: miért gondolkodunk úgy, ahogyan tesszük, és mit tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből?

Utolsó kommentek

  • Tímea: @zongoristabá: Köszi, zongoristabá, kedves vagy! :-) Remélem, azért többször is lehetünk boldogok! (2011.02.13. 22:42) Szívből...
  • Tímea: Szívesen. Mostanában a Pink Floyd, Phil Collins, és bár elektronikus, de nagyon élvezem, David Gue... (2011.02.13. 22:40) Autó, zene :-)
  • RetroGer: Épp autóba való zenéket válogatok és keresgélek. Örülök hogy vannak még olyanok akiknek ez a kateg... (2010.07.26. 20:56) Autó, zene :-)
  • zongoristabá: Rádkerestem az Iwiw-en,a fotókon gyönyörű vagy,a következő idézetet mondanám Neked: "Csalódni ke... (2009.09.29. 15:42) Szívből...
  • Utcamacska: Igen, babonás. De nem vakhitű. A mintázatokat pedig néha az ember maga generálja egy idő után. (Ha... (2009.06.21. 20:05) Babona? Intuíció?
  • Utolsó 20

Feedek

Címkék

86 os busz (1) agresszió (1) agresszív (1) ajándék (1) ajtó (1) alázat (1) álmok (1) amelie csodálatos élete (1) aura (1) a barsony nyuszi (5) baracklekvár (1) bátorság (4) bemutatkozás (3) beszélgetés (3) biorezonancia (1) bizalom (2) boldogság (5) büszkeség (1) coaching (5) család (1) dialógus (1) dr house (2) egészség (3) egyensúly (1) egyetem (1) életvezetés (13) elfogadás (2) elvárás (2) élvezet (4) eq (2) étel (5) étterem (2) fal (1) félelem (3) férfi (4) fesztivál (1) figyelem (4) film (10) flow (2) fotózás (9) főzés (3) francia (1) gasztronómia (2) gitár (1) gondolkodás (8) gyerek (2) hit (3) hivatás (1) hobbi (1) homeopátia (1) humor (2) húsvét (1) igény (1) ígéret (2) inspiráció (1) interjú (1) intuíció (2) iq (1) járatkövető (1) játék (2) jazz (1) kaktusz (1) kapcsolat (3) karácsony (1) karizma (2) kasszandra (1) kétely (2) kiscica (1) kommunikácó (1) kritika (2) kultúra (3) meglepetés (1) megújulás (5) mérlegelés (1) munka (1) nevetés (4) (5) nyár (1) nyertes (7) olasz (1) önbizalom (4) önbizalomhiány (2) optimizmus (2) öröm (10) őszinte (2) otthon (2) pályaválasztás (1) pénz (3) pesszimizmus (1) ráció (1) racionalitás (3) rend (1) sebesség (1) séma (1) sértődés (1) siker (9) skótok (3) sos szerelem (1) statisztika (1) szabadság (2) szakítás (1) szenvedély (1) szépség (5) szerelem (5) szeretés (1) szeretet (18) sznob (1) szürkeség (1) tanács (1) tánc (1) tanulás (3) társ (2) tavasz (3) technika (1) tehetség (2) tekintély (2) tisztesség (2) tudás (1) türelem (2) úszás (5) utazás (3) üzlet (5) vágy (2) vállalkozás (4) vesztes (3) vonalkód (1) zene (25)

Ellentartás

2008.04.22. 21:44 Tímea

 

Nem is tudom, írtam-e már erről a fogalomról. Úgy rémlik, igen, de ha mégsem, most leírom újra.

Ezt a fogalmat a salsatanárom ismertette meg velem. Az ellentartás a táncban használatos kifejezés, amely a két táncoló közötti távolságtartást fejezi ki. Itt azonban nem a távolság a lényeg, hanem a megtartás, az egyenes testtartás, és a partner mozdulataival szembeni épp-elég ellenállás kifejtése. Példával megvilágítva: túl nagy az ellentartás, ha úgy érzed, a másik fél egy fabábu, túl kicsi, ha rongybaba. A tánc akkor szép, ha ők egymásnak sem nem fabábu, sem nem rongybaba, így a tánc elegáns, sőt, mi több: élvezetes lesz. Akár a táncolóknak, akár a nézőknek.

Én mostanában nagyon hiányolom a "táncpartnereket". Hogy miért az idézőjel, mindjárt kifejtem.

Milyen érdekes: a tánciskolában folyamatos párcserékkel tanultunk táncolni. Persze nekem sem mentek sokszor a lépések, gyakran egymástól tanultunk. Kínlódtam vele. Nem jó olyannal, aki nem tud legalább annyira táncolni, vagy kicsit jobban, mint te. Nincs ellentartás. (Mellesleg itt tanultam meg azt is, hogy: "Hölgyeim, lehet, hogy Önök a 'valóvilágban' ötszáz embert irányítanak, de a táncban a férfi irányít! Ha vacakul irányít - akkor is!!" Csinálok nekik egy kis reklámot, megérdemlik: www.salsacaliente.hu - Menyhért Attila volt az illető tanár. Problémám volt, hogy sokszor vettem át én az irányítást, mert nem bírtam a bénázást. Aztán egyszer táncoltam vele egy lépéssorzatot, mert nagyon nem ment. Azonnal megtanultam. Persze irányítani esélyem sem volt, de nem is akartam. :-) Rádöbbentem: ja, hogy ezt így is lehet? Köszönet érte. Ezt a gondolatsort pedig továbbvihetitek egy picit magatokban, én most nem tenném. :-) )

Számomra egy igazi jó beszélgetés is egy tánc. Ezért az idézőjel. Kell, hogy érezzem a másikban is azt, hogy érdekli, felvillanyozza a téma. Ő is aktívan alakítja a beszélgetés menetét. S ami még fontos: lehet vele (a jóízlés határain belül) bármiről beszélgetni. Nincs indokolatlan tabutéma, sőt, a másik megfelelően tájékozott az adott témáról, sőt, mi több: véleménye is van, amely mellett kitart. Persze nem makacsul, ha úgy gondolja, ez változhat is, de megfelelő érvek hatására.

A beszélgetés témája szintén változhat. A barátnőimmel (hiába küzdök ellene) általában érzelmi kérdésekről, problémákról beszélgetünk. Pedig én szeretem, ha új dolgokat hallok: mindenre nyitott vagyok. Legyen az például gasztronómia, extrémsport, informatika, művészetek, tudományok, bármi. Ezekkel alapvetően nem foglalkozom, persze, de van véleményem róluk.

Ez veszélyes picit, mert én jó beszélgetőpartner, azaz jó "táncos" vagyok. Kíváncsi vagyok, minden érdekel. A téma is, a másik ember is. Egyszer kb félórán keresztül hallottam, ahogy valaki egy vadásztöltényről beszélt. Miből készül, hogy repül, hogy csapódik be. Évekkel ezelőtt történt, de ma is emlékszem. Azt hiszem, ez az előnyöm is. Órákig vagyok képes pisszenés nélkül hallgatni valakit, ha érzem, hogy szívből, lelkesedésből beszél.

Táncpartnerem van néhány. Van olyan, akivel szinte mindenről tudunk beszélgetni, van olyan, akivel csak egy-két aktív témánk van, de nem tudjuk megunni.

Nemrég (a hét elején) találkoztam egy újjal. Gazdasági témákról beszéltünk, és úgy belefeszültem, mint vitorla a szélbe (azaz pozitív feszülésről beszélek, persze). Nagyon jól esett.

No és miért kellenek az ilyenek amellett, hogy élvezem is ezt? Ettől érzem, hogy fejlődöm. Az élet maga a fejlődés, akármilyen értelemben is vesszük. Tologatom a határaimat és élvezem.

Mérő egyszer azt mondta, ha jól emlékszem, hogy az ilyenekhez Kunderáról kell beszélgetni a kollégium padlóján ülve. Hát igen, akkor is megvolt valami hasonló - de vajon miért hagyjuk abba ezeket a "világmegváltó" beszélgetéseket?

Azaz mások miért hagyják abba? Én igyekszem gyakorolni, ha van kivel.

Szólj hozzá!

Címkék: férfi tánc beszélgetés

A bejegyzés trackback címe:

https://leirom.blog.hu/api/trackback/id/tr70437813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása