HTML

Bemutatkozás

Kárpáti Tímea vagyok, coach. Célom ezzel a bloggal az életminőségünket, a gondolkodásunkat meghatározó témák körüljárása. Honlapom: www.polarismanagement.hu

Sikerkereső

Sok-sok hétköznap felmerülő kósza gondolatot szeretnék itt megosztani az eddigi papírfecnik helyett. A fő téma: miért gondolkodunk úgy, ahogyan tesszük, és mit tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből?

Utolsó kommentek

  • Tímea: @zongoristabá: Köszi, zongoristabá, kedves vagy! :-) Remélem, azért többször is lehetünk boldogok! (2011.02.13. 22:42) Szívből...
  • Tímea: Szívesen. Mostanában a Pink Floyd, Phil Collins, és bár elektronikus, de nagyon élvezem, David Gue... (2011.02.13. 22:40) Autó, zene :-)
  • RetroGer: Épp autóba való zenéket válogatok és keresgélek. Örülök hogy vannak még olyanok akiknek ez a kateg... (2010.07.26. 20:56) Autó, zene :-)
  • zongoristabá: Rádkerestem az Iwiw-en,a fotókon gyönyörű vagy,a következő idézetet mondanám Neked: "Csalódni ke... (2009.09.29. 15:42) Szívből...
  • Utcamacska: Igen, babonás. De nem vakhitű. A mintázatokat pedig néha az ember maga generálja egy idő után. (Ha... (2009.06.21. 20:05) Babona? Intuíció?
  • Utolsó 20

Feedek

Címkék

86 os busz (1) agresszió (1) agresszív (1) ajándék (1) ajtó (1) alázat (1) álmok (1) amelie csodálatos élete (1) aura (1) a barsony nyuszi (5) baracklekvár (1) bátorság (4) bemutatkozás (3) beszélgetés (3) biorezonancia (1) bizalom (2) boldogság (5) büszkeség (1) coaching (5) család (1) dialógus (1) dr house (2) egészség (3) egyensúly (1) egyetem (1) életvezetés (13) elfogadás (2) elvárás (2) élvezet (4) eq (2) étel (5) étterem (2) fal (1) félelem (3) férfi (4) fesztivál (1) figyelem (4) film (10) flow (2) fotózás (9) főzés (3) francia (1) gasztronómia (2) gitár (1) gondolkodás (8) gyerek (2) hit (3) hivatás (1) hobbi (1) homeopátia (1) humor (2) húsvét (1) igény (1) ígéret (2) inspiráció (1) interjú (1) intuíció (2) iq (1) járatkövető (1) játék (2) jazz (1) kaktusz (1) kapcsolat (3) karácsony (1) karizma (2) kasszandra (1) kétely (2) kiscica (1) kommunikácó (1) kritika (2) kultúra (3) meglepetés (1) megújulás (5) mérlegelés (1) munka (1) nevetés (4) (5) nyár (1) nyertes (7) olasz (1) önbizalom (4) önbizalomhiány (2) optimizmus (2) öröm (10) őszinte (2) otthon (2) pályaválasztás (1) pénz (3) pesszimizmus (1) ráció (1) racionalitás (3) rend (1) sebesség (1) séma (1) sértődés (1) siker (9) skótok (3) sos szerelem (1) statisztika (1) szabadság (2) szakítás (1) szenvedély (1) szépség (5) szerelem (5) szeretés (1) szeretet (18) sznob (1) szürkeség (1) tanács (1) tánc (1) tanulás (3) társ (2) tavasz (3) technika (1) tehetség (2) tekintély (2) tisztesség (2) tudás (1) türelem (2) úszás (5) utazás (3) üzlet (5) vágy (2) vállalkozás (4) vesztes (3) vonalkód (1) zene (25)

Ötérzékes élvezet

2008.01.17. 22:11 Tímea


Pfűűű, de fárasztó napom volt. Már reggel egy megbeszéléssel kezdtem, marketingügyben tisztáztunk teendőket az új weblappal kapcsolatosan. Jó lesz...

Rögtön utána tréninghelyszín-nézőbe mentem, és le voltam nyűgözve. Egy kis apartmanszálloda az apartmanjainak nappalijait ajánlja fel tréningek tartására, és ahogy megláttam, rögtön beleszerettem: tudtam, hogy erre van szükségem, pedig nem is tudtam, milyet keresek. Nos, ahogy ez kinéz: kb 30 négyzetméter, a padló borítása sűrű süppedős szőnyeg, drapp-szürkésfehér színben. Pici amerikai konyha pulttal, nagyon jó lesz majd a kávék felszolgálására. A nappali sokszög-alakú, a konyhapult előtt egy pici, négyszemélyes étkezőasztal-féle, üveglapú, négy barna székkel. Kicsit hátrébb, a jobb fal mellett szürke színű kétszemélyes kanapé lila kispárnákkal, vele szemben négy sötétlila, a kanapé színével harmonizáló fotel, közöttük egy szintén üveglapú dohányzóasztal. A bal hátsó sarokban nyílik a háromszögletű erkély, hosszú fehér függönnyel takarva az ajtaja, az erkélykorlát fekete kovácsoltvas, az erkély padlózata halványdrapp járólap. Annyira elegáns, puha, családiasan intim! Pontosan erre volt szükségem! Remélem, az ide tervezett tréningnek is sikere lesz majd.

Dél körül egy érdekes üzleti beszélgetésem volt, délután intézgettem a dolgaimat.

Aztán este egy újabb fantasztikus élményben volt részem, ez volt a nap (vagy talán a hété is) koronája. Az egyik trénerlánnyal vacsiztunk a Matteo étteremben. (Ritkán reklámozok valamit, de ezt most nagyon ajánlom, itt található a weblapja: www.matteo.hu )

Tapast rendeltem, amiről nem is tudtam igazából, hogy micsoda. Nem voltam éhes, ízélményekre vágytam, és az étlap szerint ez alkalmas volt erre. Jó döntés volt, mert kiderült, hogy ez a tapas egy ízorgia: az étlapon ajánlott csemegékből ötfélét kell választani. Ezt kihozzák egy hosszú tányéron, és  lehet mazsolázni. A következőket rendeltem: 1. borjúhús csípős borssal, eperbe ágyazva, rozmaringszállal díszítve. 2. narancsos lazac kaviárral, leheletnyi reszelt fehér csokival 3. keszegfilé valamiféle tormamártással, kaporral díszítve 4. pármai sonka fenyőmaggal, rucolával 5. libamájtatár, ebbe kakukkfű volt szúrva. Pici, kb egy-két tyúktojásnyi adagokat képzelj el. Pirítóssal. (Amikor a tálalást megláttam, a szakács jutott eszembe, aki feltálalta ezt nekem. Biztos vagyok benne, hogy nagyon szereti a munkáját, ez a szeretet látszott a kivitelezésen.)

Zöldteát és málnaszörpöt ittam hozzá. (Utóbbit azért, mert elvitte a pincér mellettem valakinek, és megkívántam, gyerekkorom végigkísérője...)

Tudjátok, mi a legjobb ebben az ételösszeállításban, az ízek mellett? Ezt csak lassan lehet enni. Ezt muszáj élvezni! Könnyű enni, azaz nem "technikailag" foglal le az étel (mint pl a spagetti: arra figyelni kell, hogy tekered fel a villára, stb..), közben tudsz beszélgetni. Élvezed az ízeket, gyönyörködsz az étel látványában.... és evés közben azt gondolod, bárcsak minél tovább tartana, tehát ez még a társalgás fenntartását is segíti! A háttérben zene szólt, eleinte könnyű gitárzene, majd a végefelé zongorázott valaki, de halk, igényes dallamokat.

Lassú, és simulós, nem tolakodó, de megkapó, teljesség-érzést nyújtó, harmonikus vacsora volt. (Régen ettem már ilyen jót, utoljára egy mexikói étteremben éreztem hasonló lassúságot, sokrétűséget..)

Állítólag az igazi élvezet mind az öt érzékszervünkre hat. Ez ma este teljesült. Mennyire jó leülni egy megfelelően megvilágított étterem pici asztalához, ahol halk zene szól -, finomat enni, lelassulni a napi rohanásból, elgondolkodni, megnyugodni! A gasztronómia, mint művészet - létezik, sokunk örömére, azt hiszem.

ui: Nem, nem volt olcsó, de nagyon drága sem. 4000 Ft-ot fizettem összesen. Ja, és jóllaktam természetesen.

3 komment

Címkék: étel öröm étterem élvezet

A bejegyzés trackback címe:

https://leirom.blog.hu/api/trackback/id/tr37301486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Etain · http://www.etain.blog.hu 2008.01.18. 01:03:50

Nyiff, nyaff. Amint lekerül a fogszabályzóm, az egyik első dolgom lesz, hogy elmenjek egy étterembe. A Wasabiba már nagyon régóta vágyom, de szeretném meglepni a kedvest azzal, hogy meghívom egy mexikói étterembe, konkrétan az Iguanába.

...

Már majdnem 4 hónapja nem tudom élvezni az ételeket, evés közben a társaságot. (Igyekszem egyedül és gyorsan enni, társaságban pedig valami édes kis semmiséget elnyammogni, hogy önfeledten társaloghassak közben.)

Tímea 2008.01.19. 00:36:43

Az Iguana nagyon jó!! A Wasabi is, bár én még a Hegedüs Gyula utcában voltam, és az tudtommal megszűnt.
Fogszabályzó jó hosszú ideig van fent, nem? 1-2 év? Te szegény.. De biztosan szép lesz a fogsorod tőle...

Etain · http://www.etain.blog.hu 2008.01.19. 19:45:13

A Podmaniczky utcai Wasabiban már voltam (az is jó), az Igaunában viszont még nem, de már alig várom, hogy elmehessünk. ((:

...

10 hónapot jósolt a doki, tehát elméletig augusztusig kell már csak kibírnom.

Szenvelgek ugyan kétkapura, de még mindig nem bántam meg, hogy feltetettem. (:
süti beállítások módosítása