HTML

Bemutatkozás

Kárpáti Tímea vagyok, coach. Célom ezzel a bloggal az életminőségünket, a gondolkodásunkat meghatározó témák körüljárása. Honlapom: www.polarismanagement.hu

Sikerkereső

Sok-sok hétköznap felmerülő kósza gondolatot szeretnék itt megosztani az eddigi papírfecnik helyett. A fő téma: miért gondolkodunk úgy, ahogyan tesszük, és mit tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből?

Utolsó kommentek

  • Tímea: @zongoristabá: Köszi, zongoristabá, kedves vagy! :-) Remélem, azért többször is lehetünk boldogok! (2011.02.13. 22:42) Szívből...
  • Tímea: Szívesen. Mostanában a Pink Floyd, Phil Collins, és bár elektronikus, de nagyon élvezem, David Gue... (2011.02.13. 22:40) Autó, zene :-)
  • RetroGer: Épp autóba való zenéket válogatok és keresgélek. Örülök hogy vannak még olyanok akiknek ez a kateg... (2010.07.26. 20:56) Autó, zene :-)
  • zongoristabá: Rádkerestem az Iwiw-en,a fotókon gyönyörű vagy,a következő idézetet mondanám Neked: "Csalódni ke... (2009.09.29. 15:42) Szívből...
  • Utcamacska: Igen, babonás. De nem vakhitű. A mintázatokat pedig néha az ember maga generálja egy idő után. (Ha... (2009.06.21. 20:05) Babona? Intuíció?
  • Utolsó 20

Feedek

Címkék

86 os busz (1) agresszió (1) agresszív (1) ajándék (1) ajtó (1) alázat (1) álmok (1) amelie csodálatos élete (1) aura (1) a barsony nyuszi (5) baracklekvár (1) bátorság (4) bemutatkozás (3) beszélgetés (3) biorezonancia (1) bizalom (2) boldogság (5) büszkeség (1) coaching (5) család (1) dialógus (1) dr house (2) egészség (3) egyensúly (1) egyetem (1) életvezetés (13) elfogadás (2) elvárás (2) élvezet (4) eq (2) étel (5) étterem (2) fal (1) félelem (3) férfi (4) fesztivál (1) figyelem (4) film (10) flow (2) fotózás (9) főzés (3) francia (1) gasztronómia (2) gitár (1) gondolkodás (8) gyerek (2) hit (3) hivatás (1) hobbi (1) homeopátia (1) humor (2) húsvét (1) igény (1) ígéret (2) inspiráció (1) interjú (1) intuíció (2) iq (1) járatkövető (1) játék (2) jazz (1) kaktusz (1) kapcsolat (3) karácsony (1) karizma (2) kasszandra (1) kétely (2) kiscica (1) kommunikácó (1) kritika (2) kultúra (3) meglepetés (1) megújulás (5) mérlegelés (1) munka (1) nevetés (4) (5) nyár (1) nyertes (7) olasz (1) önbizalom (4) önbizalomhiány (2) optimizmus (2) öröm (10) őszinte (2) otthon (2) pályaválasztás (1) pénz (3) pesszimizmus (1) ráció (1) racionalitás (3) rend (1) sebesség (1) séma (1) sértődés (1) siker (9) skótok (3) sos szerelem (1) statisztika (1) szabadság (2) szakítás (1) szenvedély (1) szépség (5) szerelem (5) szeretés (1) szeretet (18) sznob (1) szürkeség (1) tanács (1) tánc (1) tanulás (3) társ (2) tavasz (3) technika (1) tehetség (2) tekintély (2) tisztesség (2) tudás (1) türelem (2) úszás (5) utazás (3) üzlet (5) vágy (2) vállalkozás (4) vesztes (3) vonalkód (1) zene (25)

Szépség - I.

2008.03.03. 23:50 Tímea

 

Megérkezett a "kamerám". (Idézőjelben azért, mert lényegében nem az enyém.) Nagy ajándék, mert egyrészt minden lehetséges alkatrészt-kelléket is megkaptam hozzá, másrészt hozzáértő ember (a gép gazdája) lát el a jótanácsaival, és ezt nagyon élvezem.

Fel is lökött a dolog picit. :-) Tegnap és ma jóformán folyamatosan fényképeztem. Összevissza mindent. Ennek folyamán rájöttem, hogy tetszik az üveg és a selyem csillogása, a madarak repülése, a csillag alakú fények a fényforrásoknál a fényképeken, és az elkapott pillanatok emberek és állatok életéből.

Komolyan mondom, úgy érzem magam a géppel a kezemben, mint aki most érkezett meg valahonnan (Hogy haza-e, vagy egy új helyre, azt még nem tudom. Ezt az fogja eldönteni, hogy van-e tehetségem a fotózáshoz. Jónak látszik a dolog egyelőre, érzem, merre van az út. De nem tudom, meddig vezet. Ha látom ebben a fejlődést még sokáig, és ugyanígy élvezem, akkor haza, mert ez (is) az én világom. Ha nem, akkor csak kirándultam egyet.)

Mennyi mindent lehet felfedezni!

Például: a madarak elképesztően gyorsan repülnek, nagyon nehéz őket befogni azalatt az alig pár másodperc (vagy töredéke) alatt, amíg a látómeződben vannak. Hogy nagyon sok kósza mosolygó pillanatot látok, de mégsem merek belefényképezni az emberek arcába, nem is tudom, talán azért, hogy el ne vegyem tőlük? Ma a Szigeten sétálva egy babakocsit toló anyuka mosolygott rá egy bicikliző gyerekre, ami olyan spontánul szép volt!

Hogy nem elég az az idő, amíg a Margit-híd budai lábának felétől a szigeti bejáróig érek gyalog ahhoz, hogy a sziget felétől induló kajakost (lefelé, a Parlament felé evezett) elkaphassam, még mielőtt a híd alá ér! Hogy teleobjektívet használva iszonyatosan remeg a kezem - pedig amúgy nem, ez a technika miatt van így...- és nem elég, hogy a madarat nehéz "befogni", még a saját kezem remegését is le kell győznöm, amiről nem is tudtam, hogy létezik! Hogy képes vagyok negyedórát állni mozdulatlanul ahhoz, hogy egy madár a megfelelő pozícióba forduljon. Tudtam, hogy észrevett, tudtam, hogy nekem pózol. :-) Aztán elrepült...

Ahhoz, hogy jó fotót készíts, kell, hogy legyen egy belső kép benned, amit meg akarsz mutatni. Látsz egy adott dolgot, tárgyat, helyzetet, embert - belerakod magad, és megörökíted. A kép minősége két dologtól függ: a benned élő képtől és a technikai tudásodtól a fényképezést illetően.

Keresem a szépséget. Még nincs meg, de már érzem, hol keressem.

Csatolva egy a legelső sorozatomból, a színei tetszenek, és még valami. Ha címed adnék neki, a "Lágyság" lenne az.

4 komment

Címkék: szépség fotózás

A bejegyzés trackback címe:

https://leirom.blog.hu/api/trackback/id/tr79364411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betond · http://betond.blogspot.com 2008.03.04. 01:03:52

Vas kéz mint lágyság? Inkább munkásököl vasököl. Vagy erős kező hadvezér(nő). Disszonancia.

Tímea 2008.03.04. 01:30:19

Ez a kéz nincs ökölben. Ebben a kézben kincs van. Ez a kéz ad. A kép nagy részén pedig selyem látható.
Látod-e az erő mögött a gyengeséget, a lágyságot?
(Amúgy azt hittem, fából van. Megnéztem, és tényleg fém. Ez nekem is tanulság: vannak, akik csak a keménységet látják? :-) )

betond · http://betond.blogspot.com 2008.03.04. 13:58:15

Látom én is a kecsességet, a lágyságot, de számomra ellentétes, riasztó az anyaga. Sötét fából jobban el tudnám képzelni.

Tímea 2008.03.04. 14:08:27

Pedig szép ez a kéz, tényleg. Egy barátomtól kaptam, azt mondta, ez fejezi ki legjobban a munkámat szerinte.
Komolyan én is fának hittem, de tényleg fém. De ez engem nem riaszt. :-)
süti beállítások módosítása