Hiányt pótló mellékletet indított a Wall Street Journal, a világ egyik legnagyobb gazdasági lapja. Vállakozó nőket céloz a cikkeivel.
Nagyon tetszik az üzleti világnak ez a szegmense. Ismerjük ugye az üvegplafon-jelenséget, mely szerint az üzleti életben alkalmazottként a nők egy bizonyos szintig juthatnak csak el: ritka, mint a fehér holló az a vállalkozás, ahol a menedzsmentben legalább 30%-nyi nő lenne (pedig kimutatható, hogy az adott vállalat szociális érzékenysége kifelé-befelé is jelentősen csökken ellenkező esetben). Ismeretes a férfiak és a nők bérezésbeli különbsége azonos pozíciót illetően is. Ennek persze több oka van, most nem mennék bele a fejtegetésbe. (Amit pedig nagyon kihangsúlyoznék: szeretném elkerülni a vitákat az emancipációról, mert az erről vitázást mérhetetlen butaságnak tartom. Egy amerikai mondás (vagy legenda) erre: "Állandóan azt kérdezik tőlem, karrier vagy család. Az én válaszom: miért kell feltétlenül választanom?" Azaz véleményem szerint nem zárható ki a karrier ÉS család verzió, sőt, ez lenne a kívánatos annak, aki erre vágyik.)
Nagyon tetszik ez a videó: Egy vállalkozónő arról beszél, hogyan vitte sikerre a hobbiját, a sütisütést és indított belőle sikeres vállalkozást. Erről az átalakulásról, amikor a hobbidból vállalkozás lesz, egyszer még írok sokat. Szerintem ez a boldog élet egyik titka. :-)
Fontos tanulság (és ez engem is érint): van szükséged tanácsokra (az elején főleg), segítségre, nem egyszerű a dolog, de roppant gyümölcsöző, akár anyagi, akár emberi értelemben. Szerintem a férfias és nőies vállalkozások alapvetően különböznek egymástól, elsősorban mentalitásban. Nem, nem kell feltétlenül férfiasnak lenni (sőt) a siker eléréséhez.
Őket segítem a legszívesebben a munkám során. A lényeges ebben: sosem a tevékenységgel magával van igényü(n)k a tanácsokra, tapasztalatok megosztására. A technikai részletek az érdekesek, és főleg az, hogy legyőzzük a nyusziságunkat: igenis értéket képvisel az, amit csinálunk.
Magyarországon ez persze még nagyon-nagyon gyerekcipőben jár. Épp pár hete beszélgettem egy újságíróval a kérdésről: miért nincs ma Magyarországon egy olyan újság/lap/netes felület, ami kifejezetten a gondolkodó vállalkozó nőknek szól? "Női lapokból", amiből cicamicaságot tanulhatunk, tömkelegével választhatunk. Többek között ezért örültem meg ennek a Wall Street Journal-kezdeményezésnek.
(Így a végére hadd ajánljak egy szintén női, de elképesztően aranyos vállalkozást: a Lamella Design-t. Ő készíti azokat a nagy plüssvirágokat (is), amelyeket láthattok a boltokban! A vállalkozás vezetője nemzetközileg elismert szaktekintély a témában. Valahogy így kell ezt.)
Utolsó kommentek